Jezične igre u produženom boravku

Igra je djetetova prirodna aktivnost. Igra jezikom, koji je jedan od osnovnih načina sporazumijevanja, također je prirodna ljudska aktivnost. Spoj igre i jezika omogućuje neopterećeno učenje i ovladavanje društvenim, pa onda i jezičnim ulogama.

Od kad je počeo produženi boravak, s učenicima 1. razreda proveli smo mnogo jezičnih igara.
U jednoj radionici učenici su radili u skupinama. Prva igra je bila u 5 minuta napisati što više riječi koje počinju određenim slovima. U drugoj igri svaka skupina je dobila jednu slikopriču. Nakon što su je pročitali i zapamtili, odgovarali su na pitanja gdje su se služili određenim sličicama.
Za treću igru svaki učenik je na štapiću dobio po dva slova abecede. Nakon što je učiteljica izgovorila riječ (npr. sanjke), učenici koji su imali slovo koje se nalazi u toj riječi, došli su pred ploču i složili tu riječ.

Jedna od zanimljivijih jezičnih aktivnosti  bila je i igra „Protresi abecedu“. Za nju je bila potrebna vrećica sa slovima i mjerač vremena (pješčani sat). Pravila igre: Igrač uzima jedno slovo iz vrećice. Njegov je zadatak da se u 10 sekundi dosjeti 3 riječi koje počinju tim slovom. Ukoliko se u tom vremenu igrač prisjeti tri riječi, može zadržati karticu sa slovom.

Uz svladavanje jezičnih pravila te istraživanje i usvajanje što šireg rječničkog fonda, potičemo toleranciju i suradnju u skupini.

Više slika